0 0,00 kr

Du har inga produkter i varukorgen.

Betalsätt & finansiering

 

KORTBETALNING

Du kan alltid känna dig trygg med att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med Klarna, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du angivit ditt namn och i vissa fall adressuppgifter får du erbjudande om de olika betalningsalternativen, däribland kortbetalning. När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till vår hemsida där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört. Kvitto på betalningen erhålls i separat mail från Klarna.

 

Faktura Klarna

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen till av dig, angiven e-postadress. I enighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

 

Delbetalning Klarna

Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina kontoköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden, d.v.s. du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Första betalningen sker i slutet av nästkommande månad!

  • Minimibelopp 1 SEK
  • Betalningsmodell 50 SEK/mån eller minst 1/24 del av den kvarvarande skulden per månad.* (inkl. aviavgift)
  • Uppläggningsavgift 0,00 SEK
  • Aviavgift 29 SEK / månad
  • Årsränta f n 19,50 %

*Inköpsmånaden är betalningsfri. Skulden inklusive uppläggningsavgiften delas sedan upp på ett antal lika stora månadsbetalningar.

 

Ångerrätt & Garanti

 

Ångerrätt Vid köp i vår webbshop

Vid köp i vår webbshop har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du som privatperson eller som företag köper en vara på internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.

OBS! För julklappar inköpta t.o.m den 23 december erbjuder vi förlängd ångerrätt till efter helgerna, dvs t.o.m den 15 januari.

Ångrad produkt ska du alltid returnera i oförändrat skick, dvs:

  • Alla dragkedjor är uppdragna
  • Plagget är vikt och nedlagd i originalpåsen

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Vid köp i vår webbshop bjuder på returfrakt vid byte eller ångrat köp. Observera att du endast får byta plagg en gång kostnadsfritt. Önskar du byta ännu en gång ber vi dig skicka ett mail till support@uhip.se För enkelhetens skull får du med en returetikett med din försändelse från oss. Om du returnerar på annat sätt ber vi dig returnera med företagspaket, vi har begränsade möjligheter att hämta ut på posten. Innan du skickar tillbaka din vara till oss måste du registrera ditt bytes/returärende HÄR! för att få ett ärendenummer. Vi tar ej emot byten/returer utan ärendenummer.

 

Ångerrätt vid köp i vår butik i Täby

Vid köp i vår butik i Täby, Centralvägen 35 D,  har du som kund alltid 14 dagars öppet köp.

 

Ångerrätt Vid köp på mässor

Vid köp i på mässor har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt. Du ombesörjer själv att varan kommer oss tillhanda, för att få information om hur och vart varan skall skickas ber vi dig kontakta oss för information support@uhip.se Du får pengarna åter så fort vi erhållit varan i retur.

 

Garanti & Reklamationsrätt

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Vill du reklamera en vara registrerar du ditt ärende HÄR!

Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker fabrikationsfel. Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri lagning, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka.Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis.

Även om företag inte lyder under konsumentköplagen följer vi ändå de reglerna om du köper din Uhip-produkt på företaget. Dvs du kan byta och returnera din vara kostnadsfritt. Du har också garanti i 12 månader.

 

Vill du byta din vara

Vi erbjuder fria byten och skickar med retursedel i din första leverans. Observera att vi endast bjuder på frakten vid ett byte en gång. Önskar du byta din vara ytterligare en gång står du själv för returfrakten. Om du vill byta din vara registrerar du det HÄR! Du kommer att få ett ärendenummer som vi ber dig skicka med försändelsen. När vi mottagit din vara skickar vi ett mail som bekräftar det, samt förbereder per omgående leveransen av din nya produkt. Skulle den önskade varan inte finnas i lager tar vi kontakt med dig.

 

Om du ångrar ditt köp

Vi erbjuder fri retur och skickar med retursedel i din första leverans. Om du vill returnera din vara registrerar du det HÄR! Du kommer att få ett ärendenummer som vi ber dig skicka med försändelsen. När vi mottagit din vara skickar vi ett mail som bekräftar att vi mottagit försändelsen. Vi betalar tillbaka ditt köpbelopp senast 14 dagar efter det att vi har mottagit ditt meddelande om eventuell retur. Du som konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter till oss, eller till dess att du som konsument har lämnat ett bevis på att varan återsänts (det som sker först). Observera att vi inte återbetalar frakten du betalat för att få varan skickad till dig (59 kr). Ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Leveransvilkor

 

När du handlar hos oss som privatperson ingår alltid moms i priset men frakt tillkommer. Vi levererar alla produkter i samarbete med speditören DHL som har en rikstäckande kedja av ServicePoints där du hämtar ut din vara. DHL väljer alltid den Service Point som enligt Eniro ligger närmst din hemort. Du blir aviserad när den finns att hämta. Hämtar du inte ut den så påminner DHL dig samt meddelar dig tidfristen för det datum den går i retur till oss.  För outhämtat paket som går åter till oss efter tidsfristen debiterar DHL oss 250 kr. Dessa debiteras vidare dig som kund.

 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 59 kr.

 

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 1–3 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager eller om den behöver beställas  från leverantörens lager, t ex Muckboots. Beställer du innan kl 12 skickas ditt paket redan samma dag. Vi anlitar DHL för leveransen och de kör ut paketet till den för dig närmsta "service point". Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Hämta själv i butik

Om du inte vill hämta på en av DHL utvald Service Point utan vill hämta hos oss i Täby istället är du varmt välkommen att göra det. Då blir frakten gratis. Observera att våra öppettider kan varier.

 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Sekretess & Integritetspolicy

 

När du handlar hos oss kan du känna dig säker på att vi behandlar dina personuppgifter enligt lagstiftningen om hanteringen av personuppgifter, den sk GDPR. Vill du läsa mer om vår integritetspolicy är du välkommen att klicka här

Frequently Asked Questions

Behöver du hjälp? Vi hoppas att du ska hitta svaret på din fråga bland våra "vanligaste frågor".