Hållbarhetssyn i kombination med Black Friday

Snart stundar Black Friday med shopping till låga priser och konsumtionen väntas öka kraftigt, inte bara  under den dagen utan hela veckan.

Överdriven konsumtion inte bra för vår miljö

Många menar idag att en överdriven konsumtion har en negativ effekt på vår miljö. Trender som Black Friday och Cyber Monday med låga priser kan driva  konsumenter till överdriven konsumtion och producenter till en pressad tillverkningsprocess vilket inte är bra för en hållbar framtid.

Uhip’s passion är att tillverka funktionsplagg till dig som ryttare och för dig som tillbringar din tid mycket utomhus. Vi prioriterar och investerar i material av hög kvalitet som håller länge så att du kan bära plagget alla dagar i veckan under flera år. Detta är en del av vår hållbarhetssyn där vår målsättning helt enkelt är ett långsiktigt tänk vad gäller dit val av ytterplagg. Mer om våra material.

När din trotjänare efter många år gjort sitt tar vi emot plagget i inbyte för att materialen ska kunna återvinnas. Vinst för dig, vinst för oss och framför allt vinst för miljön.

Black is Black

Vi ställer oss bakom synen på konsumtion och hur den påverkar vår miljö. Våra val av material och tillverkningsprocess har lett till att vi generellt är återhållsamma med priskampanjer. Det påverkar också vårt Black Friday erbjudande där vi kommer begränsa vårt erbjudande till att bara gälla fredagens 24 h och enbart på en begränsad del vårt svarta sortiment – våra svarta plagg. Vi kallar det Black is Black.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Uhipwear AB, Täby |  | support@uhip.se