Köpvillkor

När du gör en beställning ingår du ett bindande avtal med Uhipwear AB och måste tillhandahålla nödvändiga uppgifter, kontaktinformation samt betalningsinformation för att vi skall kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund. Kom ihåg att det är ditt ansvar att se till att informationen är korrekt. Uhipwear AB kan inte hållas ansvarig för förseningar eller problem som uppstår som resultat av felaktig eller ofullständig information från dig.

Vid mottagen beställning skickas automatiskt en bekräftelse per e-post med information om beställningen. Uhipwear AB avsäger sig ansvar för leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din order. Kan inte Uhipwear AB leverera enligt orderbekräftelse kommer du kontaktas om detta via e-post.

När du beställer från oss godkänner du även villkoren för betalning via Klarna Checkout samt leverans via DHL eller PostNord.

 

Information i webbshoppen

Vi på Uhip jobbar aktivt för att undvika fel i webbshoppen. Emellertid kan det förekomma fel och ofullständigheter i information, texter, bilder, grafik och annat material. I sådana fall och i den utsträckning som lagen tillåter, kan vi inte hållas ansvariga för skador som uppstår därav, såtillvida sådan skada inte är ett resultat av grov vårdslöshet eller avsiktlig försummelse från vår sida.

Det är alltid vår avsikt att på ett rätt och riktigt sätt återge de varor som finns till försäljning i denna webbshop. Vi kan dock inte att garantera att färgerna på produktsidorna exakt återger varans verkliga färger. Eventuella avvikelser kan bero på din dators färg- och bildinställningar och därför kan vi inte garantera att färgerna är exakt samma som på din datorskärm.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst och oavsett anledning ta bort eller ändra de tjänster samt produkter vi erbjuder och den information vi visar på vår webbshop utan föregående meddelande.

 

Priser

Alla priser visas inklusive moms. Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna endast under kampanjperioden. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig Uhip rätten att annullera ordern.

I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

 

Rabattkoder

För privatkunder kan, från tid till annan, särskilda rabatterbjudanden förekomma vilka i så fall kräver att du vid beställningen anger en unik rabattkod på särskild angiven plats. Dessa rabattkoder är personliga och gäller alltid under en begränsad tid vilket framgår av informationen om varje specifik rabattkod. Observera att du måste ange rabattkoden när du ska betala eftersom den inte kan läggas till senare. Vid eventuella överträdelser gällande begränsning i användning av rabattkoder förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund i efterhand.

 

Kampanjer

Våra kampanjerbjudanden är tidsbegränsade och kan inte användas för beställningar som görs före eller efter kampanjperioden. Om du beställt innan eller efter så är du dessvärre inte berättigad kampanjpriset.

Om du handlat kort före kampanjperioden är du givetvis välkommen att returnera din order och köpa om din order till det rabatterade priset. Följ i så fall vår returpolicy.

Har man köpt flera varor i ett så kallat paketerbjudande eller ”köp 3 betala för 2” och returnerar delar av erbjudandet justeras fakturan till det ordinarie priset. Om du vill byta till annan storlek kontakta kundservice.

Vi anpassar våra priser i förhållande till trender, lagerstatus och efterfrågan från våra kunder. Prisjusteringar eller kampanjer berättigar ej till återbetalning av prisskillnad.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss.

Juletider
Vi tycker att det är jättekul om du vill ge bort ett Uhip-plagg i julklapp. Om julklappen av någon anledning inte riktigt passar har vi förlängd ångerrätt t.o.m. 15 januari för köp som görs 25 november-15 december.

Om du vill byta en produkt gör du en retur och beställer den önskade produkten i vår webbshop.

Återbetalningsskyldighet: Uhipwear AB ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida.

 

Varor som är slut i lager

Om en vara du beställt har tagit slut i lager kontaktar vi dig alltid så fort som möjligt för att informera om det saknas någon vara i din beställning. Vi krediterar även din betalning för den saknade varan inom 14 dagar. Vi restnoterar inte varor som är tillfälligt slut och reserverar oss för felsaldo i vår webbshop. Varor som är tillfälligt slut måste beställas om på nytt vid ett annat tillfälle. Vi har ingen möjlighet att automatiskt meddela när en artikel åter finns tillgänglig efter att ha varit tillfälligt slutsåld.

 

Leverans

Vi skickar våra försändelser inom Sverige genom DHL eller Postnord som levererar ditt paket till ditt önskade utlämningsställe.

Orderbekräftelse
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit i samband med din beställning. Var noga med att ange rätt e-postadress. Om du inte fått någon orderbekräftelse så kolla gärna bland skräpposten.

Meddelande om att din order är packad och på väg
Du får ett mejl när vi påbörjar hanteringen av din beställning. När vi skickat ditt paket bekräftar vi det med ett e-postmeddelande till dig. I meddelandet finns även sändningsnumret för din order som du kan använda om du vill spåra din försändelse.
Spåra mitt paket.

Om du valt leverans till butik får du ett mail så fort din beställning finns att hämta i butiken.

Ej uthämtat paket/ej mottagen hemleverans
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr.

Försening och delleverans
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi strävar efter att leverera hela din order i en försändelse, om en produkt saknas kan därför väntetiden bli något längre.

 

Nyhetsbrev/utskick

I samband med ditt köp samtycker du till att prenumerera på Uhips nyhetsbrev/utskick via mail och sms. Du kan när som helst och enkelt avregistrera dig från detta via länk i utskicken.

 

Konsumenträtt

Du har som konsument i Sverige alltid rätt att vända dig direkt till oss på Uhipwear AB för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Se även mer information om din rätt som konsument på www.konsumentverket.se samt din rätt som konsument att få en tvist prövad utanför domstol hos Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), www.arn.se samt postadress ”Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm”. Uhipwear AB medverkar i eventuellt alternativt tvisteförfarande och följer ARNs rekommendationer. Se även EU-kommissionens hemsida för alternativ tvistelösning avseende konsumenters onlineköp http://ec.europa.eu/odr