Köpvillkor

 

När du gör en beställning ingår du ett bindande avtal med Uhipwear AB och måste tillhandahålla nödvändiga uppgifter, kontaktinformation samt betalningsinformation för att vi skall kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund. Kom ihåg att det är ditt ansvar att se till att informationen är korrekt. Uhipwear AB kan inte hållas ansvarig för förseningar eller problem som uppstår som resultat av felaktig eller ofullständig information från dig.

Vid mottagen beställning skickas automatiskt en bekräftelse per e-post med information om beställningen. Uhipwear AB avsäger sig ansvar för leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din order. Kan inte Uhipwear AB leverera enligt orderbekräftelse kommer du kontaktas om detta via e-post.

När du beställer från oss godkänner du även villkoren för betalning via Klarna Checkout samt leverans via DHL eller PostNord.

 

Information i webbshopen

Vi på Uhip jobbar aktivt för att undvika fel i webbshoppen. Emellertid kan det förekomma fel och ofullständigheter i information, texter, bilder, grafik och annat material. I sådana fall och i den utsträckning som lagen tillåter, kan vi inte hållas ansvariga för skador som uppstår därav, såtillvida sådan skada inte är ett resultat av grov vårdslöshet eller avsiktlig försummelse från vår sida.

Det är alltid vår avsikt att på ett rätt och riktigt sätt återge de varor som finns till försäljning i denna webbshop. Vi kan dock inte att garantera att färgerna på produktsidorna exakt återger varans verkliga färger. Eventuella avvikelser kan bero på din dators färg- och bildinställningar och därför kan vi inte garantera att färgerna är exakt samma som på din datorskärm.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst och oavsett anledning ta bort eller ändra de tjänster samt produkter vi erbjuder och den information vi visar på vår webbshop utan föregående meddelande.

 

Priser

Alla priser på uhip.se är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms. Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna endast under kampanjperioden. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig Uhip rätten att annullera ordern.

I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

 

Rabattkoder

För privatkunder kan, från tid till annan, särskilda rabatterbjudanden förekomma vilka i så fall kräver att du vid beställningen anger en unik rabattkod på särskild angiven plats. Dessa rabattkoder är personliga och gäller alltid under en begränsad tid vilket framgår av informationen om varje specifik rabattkod. Vid eventuella överträdelser gällande begränsning i användning av rabattkoder förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund i efterhand.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss.

 

Returer

Uhip erbjuder kostnadsfria returer när du använder den förbetalda returetiketten som följer med i din första leverans.

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

 

Varor som är slut i lager

Om en vara du beställt har tagit slut i lager skickas dina övriga varor så snabbt som möjligt. Vi kontaktar dig alltid så fort som möjligt för att informera om det saknas någon vara i din beställning. Vi krediterar även din betalning för den saknade varan inom 14 dagar. Vi restnoterar inte varor som är tillfälligt slut och reserverar oss för felsaldo i vår webbshop. Varor som är tillfälligt slut måste beställas om på nytt vid ett annat tillfälle. Vi har ingen möjlighet att automatiskt meddela när en artikel åter finns tillgänglig efter att ha varit tillfälligt slutsåld.

 

Leverans

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Vi skickar våra försändelser genom DHL eller Post Nord som levererar ditt paket till ditt närmaste utlämningsställe. För tillfället har vi inte möjlighet att erbjuda valfria utlämningsställen.

Orderbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit i samband med din beställning.

Meddelande om att din order är packad och på väg

Du får även ett e-postmeddelande när din order lämnar vårt lager, där du också ditt sändningsnummer som du kan använda om du vill spåra din försändelse.

Om du valt leverans till butik får du ett mail så fort din beställning finns att hämta i butiken.

Spåra paket

När vi skickat ditt paket bekräftar vi det med ett e-postmeddelande till dig. I meddelandet skickar vi med sändningsnumret för din order.
Spåra mitt paket.

Leveranssätt

Hämta i butik 0 kr
Din order hämtas i vår butik i Täby. När paketet finns att hämta ut får du avisering via mail. Ta med dig din orderbekräftelse och legitimation för att hämta ut ditt paket. Om någon annan ska hämta paketet åt dig krävs både ombudets och din legitimation.

DHL servicepoint 49 kr
Din beställning skickas till ditt närmaste DHL-ombud. Normalt skickas din beställning dagen efter det att du fullföljt din beställning och finns hos ditt DHL-ombud inom 2 arbetsdagar. När beställningen lämnar vårt lager får du ett mail med sändningsnummer så att du kan följa din beställning. När paketet finns att hämta hos ombudet får du avisering via sms med ett löpnummer. Ta med dig legitimation och löpnummer för att hämta ut ditt paket. Om någon annan ska hämta paketet åt dig krävs både ombudets och din legitimation.

DHL företagspaket 49 kr
Vid hemleverans blir du aviserad via telefon när ditt paket finns på DHL terminal för att bestämma dag och tidsintervall för utkörning. Leveransen måste kvitteras av mottagaren, som inte behöver vara den angivna mottagaren personligen, som signerar en fysisk eller elektronisk avi. Leveranstid 5-7 arbetsdagar till port eller tomtgräns.

Postnord 71 kr
Din beställning skickas till ditt närmaste Postnord-ombud. Normalt skickas din beställning dagen efter det att du fullföljt din beställning och finns hos ditt Postnord-ombud inom 2 arbetsdagar. När beställningen lämnar vårt lager får du ett mail med sändningsnummer så att du kan följa din beställning. När paketet finns att hämta hos ombudet får du avisering via sms med ett löpnummer. Ta med dig legitimation och löpnummer för att hämta ut ditt paket. Om någon annan ska hämta paketet åt dig krävs både ombudets och din legitimation.

Ej uthämtat paket/ej mottagen hemleverans

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr.

Försening och delleverans

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi strävar efter att leverera hela din order i en försändelse, om en produkt saknas kan därför väntetiden bli något längre.

 

Konsumenträtt

Du har som konsument i Sverige alltid rätt att vända dig direkt till oss på Uhipwear AB för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Se även mer information om din rätt som konsument på www.konsumentverket.se samt din rätt som konsument att få en tvist prövad utanför domstol hos Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), www.arn.se samt postadress ”Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm”. Uhipwear AB medverkar i eventuellt alternativt tvisteförfarande och följer ARNs rekommendationer. Se även EU-kommissionens hemsida för alternativ tvistelösning avseende konsumenters onlineköp http://ec.europa.eu/odr

 

Integritetspolicy

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Läs vår integritetspolicy.

 

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare.

För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Kontakt

Uhipwear AB
Centralvägen 35 D
SE 183 57 Täby

support@uhip.se
Tel. 08- 300 004

VAT SE556839468701