Vanliga frågor och svar

  • Skickar ni till mitt land?

    Vi skickar paket över hela världen när du lägger en beställning på uhipwear.com eller uhipwear.de.

    För närvarande kan du endast beställa till en leveransadress i Sverige från uhip.se.

  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse

    Om du inte fått någon orderbekräftelse ber vi dig i första hand att titta bland skräpposten. Om du inte hittar något meddelande från oss där är du välkommen att kontakta oss.

  • När skickar ni min beställning?

    Alla beställningar skickas normalt inom inom 48 timmar efter ordern är lagd. Paketen skickas måndag-fredag utom på helgdagar. När vi har packat din order får du ett mail om leveransbekräftelse med ett sändningsnummer så att du kan spåra ditt paket. Spåra paketet gör du lättast via appen minapaket

  • Var är min beställning/mitt paket?

    Alla beställningar skickas normalt inom inom 48 timmar efter ordern är lagd. Paketen skickas måndag-fredag utom på helgdagar. När vi har packat din order får du ett mail om leveransbekräftelse med ett sändningsnummer så att du kan spåra ditt paket. Spåra paketet gör du lättast via appen minapaket

    Om du inte fått något mail om att vi levererat din beställning ber vi dig i första hand kolla i skräpposten. 

    Om det gått mer än en vecka utan att du hört något från oss så kontakta oss snarast så hjälper vi dig.

  • Hur returnerar jag en produkt?

    Som konsument har du alltid fri ångerrätt i 14 dagar efter det att du har hämtat ut ditt paket. Uhip erbjuder kostnadsfria returer när du använder den förbetalda returetiketten som följer med i din första leverans.

    Om du vill byta en produkt gör du en retur och beställer den önskade produkten i vår webbshop.

    Läs mer om hur vi hanterar returer.

  • Hur byter jag en produkt?

    För närvarande hanterar vi inga byten. Om du önskar byta en produkt ber vi dig göra en retur och lägga en ny order. Läs mer om returer.

  • Kan ni hjälpa mig att laga mitt Uhip-plagg?

    I nuläget har vi inte möjlighet att laga några plagg hos oss. Vi rekommenderar företaget Repamera för att laga ett plagg från oss.

    Repamera.se är en skräddare på nätet som bl.a. utför lagningar av kläder.

    Besök repamera.se och läs mer om hur de kan hjälpa dig.

  • Vilket plagg är varmast?

    Vårat varmast plagg just nu är kappan Nordic Eco (kommer byta namn till Igloo). 

  • Jag vill ha ett regnplagg, vilket ska jag välja?

    Då ska du kolla på Trenchfamiljen eller Regular sport. Båda familjerna har 10 000mm vattenpelare men har andra egenskaper som skiljer dem åt. Främsta skillnaden är att Trenchfamiljen innehåller skalplagg och Regular sport familjen har en liten mängd isolering och tejpade sömmar. För att läsa mer om egenskaper och skillnader kan du gå in på våra kollektioner och läsa om varje familj eller gå in på en produkt och läsa mer i beskrivningen. 

     

  • Vilka villkor gäller för min rabattkod?

    För privatkunder kan, från tid till annan, särskilda rabatterbjudanden förekomma vilka i så fall kräver att du vid beställningen anger en unik rabattkod på särskild angiven plats. Dessa rabattkoder är personliga och gäller alltid under en begränsad tid vilket framgår av informationen om varje specifik rabattkod.

    Observera att du måste ange rabattkoden när du ska betala eftersom den inte kan läggas till senare. Vid eventuella överträdelser gällande begränsning i användning av rabattkoder förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund i efterhand.

    Läs fullständiga köpvillkor

  • Vart ska jag skriva in min rabattkod?

    Rabattkoden skriver du in när du kommer till kassan. Tryck sedan på Använd rabattkod.