Trygga och snabba leveranser. Fria returer.Vill du få din vara skickad utanför Sverige? Lägg din order på uhipwear.com!
0 kr

Du har inga produkter i varukorgen.

Reklamationer

Kontakta oss direkt vid fel på din vara. Vi tar det på största allvar.

Rättigheter

Att reklamera betyder att klaga. En reklamation innebär att du kontaktar säljaren och berättar vad som är fel med den vara eller tjänst som du har köpt. I Sverige har du alltid tre års reklamationsrätt.

Miljö & utveckling

När du reklamerar i stället för att köpa nytt sparar du pengar och kan bidra till en bättre miljö. Företagen får chansen att rätta till felen och får en skjuts i rätt riktning att tillverka och sälja bättre varor och tjänster.

Vad räknas som fel?

Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Varan behöver inte vara trasig för att det ska ses som ett fel. en regnkappa som inte är vattentät är också felaktig eftersom den inte överensstämmer med det du har köpt, alternativt inte är lämpad för det ändamål den i allmänhet används för.

För att göra en reklamation ber vi dig registrera ett ärende

Tänk på det här

  • Det är viktigt att du kontaktar oss och berättar om felet så snart som möjligt. Att reklamera inom två månader från det att du upptäckt felet räknas alltid som inom skälig tid.
  • Reklamera skriftligen, hos oss sker det via länken ovan. 
  • Vi skickar alltid ett svar när du registrerat ärendet som även bekräftar att vi erhållit din reklamation. 
  • Vid fel inom garantitiden lagar vi varan eller ersätter den med en ny.
  • Du är även välkommen att skicka in en reklamation för bedömning på äldre plagg, dvs plagg som passerat garantitiden. 

Vi försöker alltid att hantera din reklamation så snabbt som möjligt

Under högsäsong kan det ta upp till tre veckor

Dina rättigheter vid fel

Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Men säljaren ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. Ett fel som beror på vanvård, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan säljaren inte hållas ansvarig för.


Fel som visar sig inom sex månader efter det att varan levererades förutsätts ha funnits vid leveransen om inte annat visas. Om felet visar sig först senare måste konsumenten kunna bevisa att felet funnits redan vid leveransen, det vill säga att det är ett så kallat ursprungligt fel.

Om det visar sig vara ett ursprungligt fel kan du ha rätt att:

  • få varan lagad eller tjänsten gjord
  • få en ny, felfri vara
  • få avdrag på priset
  • få köpet att inte gälla längre
  • vänta med att betala
  • få skadestånd

Problem med din dragkedja?

Våra tvåvägsdragkedjor kan ibland fastna om de kommer i lite snett. Det är inget fel på dem (är av bästa tillverkaren YKK) utan det är just det där med tvåvägsdragkedjor, att de är ibland lite kinkiga 😉
9,9 gånger av 10 brukar vår rekommendation "ta i och ta isär dem" fungera alldeles utmärkt. Funkar inte det så ta i lite till.

Hjälpte inte informationen?