Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna till oss. Hittar du inte svaret på din fråga nedan tipsar vi om att använda vår chatbot i högra hörnet. Annars är du alltid välkommen att skicka ett mail till support@uhipwear.com så återkommer vi till dig så snart vi kan. 

  • BETALNING

    Vi erbjuder betalning via Klarna och/eller Paypal. Vilket alternativ som erbjuds skiljer sig åt beroende på vilket land du beställer från. Både Klarna och Paypal vilka erbjuder olika alternativ för din betalning. 

    Läs mer om Klarna och deras erbjudanden och villkor.

    Läs mer om Paypal och deras villkor. 

     

  • FRAKT OCH LEVERANS

    Vi packar normalt din order inom 24 timmar efter att du har lagt din beställning (helgfria vardagar). Från det att speditören har hämtat upp beställningen från vårt lager är leveranstiden ca 1-2 dagar.

    När vi har skickat ditt paket får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk.

    Ditt paket levereras till det ombud som du valde i kassan. Så snart ditt paket är redo att hämtas ut aviseras du via sms eller email.
    För leveranser inom Sverige tipsar vi om appen ”Mina Paket” för att enkelt följa din försändelse.

    Om du inte har fått någon bekräftelse på din beställning så ber vi dig i första hand att titta i din skräppost. Du är givetvis även välkommen att kontakta oss på support@uhipwear.com så hjälper vi dig. 

  • BYTEN

    För närvarande hanterar vi inga byten. Om du önskar byta en produkt så ber vi dig att göra en retur och sedan lägga en ny order.  

    Byte av vara med kampanjpris
    Vill du byta ett plagg som du har köpt på rea får du självklart samma pris vid byte av storlek. Maila oss på support@uhipwear.com och uppge ditt ordernummer så hjälper vi dig.

  • RETURER

    Uhip erbjuder fria returer när du använder den från oss förbetalda returetiketten.

    Du har rätt att returnera ditt plagg i 30 dagar från det att du tar emot din försändelse under förutsättning att plagget är oanvänt och har etiketterna kvar.

    Observera att vi inte kan ta ansvar för en retur som skickas tillbaka på annat sätt än med vår förbetalda returetikett.

     

    Registrera din retur via det mail som du får när paketet skickas/har levererats från oss. Gå via mailet in på länken ”My order…” och registrera din retur, du får då din förbetalda returetikett och returinstruktioner skickade till din mail.

     

    För varor köpta från den 15 november gäller returrätten till och med 15 januari

     

    Så här gör du din retur:
        Vik ihop plagget till ursprungligt skick.  Dragkedjor uppdragna och etiketterna kvar. 
        Lägg tillbaka plagget i den genomskinliga påsen. 
        Paketera plagget, gärna i emballaget som du fick din leverans i, och fäst returetiketten på paketet. Du behöver inte bifoga följesedel i ditt paket, returetiketten härleder returen till rätt order/köp för återbetalning.
        Lämna in paketet på valfritt ombud för den speditör som din etikett är giltig för. Spara gärna sändningsnummer och inlämningskvitto.
        Utanför EU: För DHL Express finns det även möjlighet att boka en upphämtning via deras hemsida med hjälp av ditt Waybill-nummer som finns på etiketten. 

     

    Vad händer sen?
    Vårt lager tar emot och kontrollerar samt registrerar din retur, hantering sker oftast inom 2-5 arbetsdagar från det att den har kommit in till vårt lager.

    Vi rapporterar sedan din retur till Klarna/Paypal som justerar/återbetalar ditt köp. Det kan ta upp till 7 arbetsdagar innan ditt köp justeras/återbetalas. Vänligen notera att fraktkostnaden inte återbetalas.

  • PRESENTKORT

    Tyvärr kan vi inte erbjuda presentkort till vår webshop i nuläget men vi hoppas kunna erbjuda detta i framtiden. Om du vill köpa en present och vill ha hjälp med till exempel förlängd bytesrätt så maila oss på support@uhipwear.com så hjälper vi dig.

  • RABATTKODER

    Du anger din rabattkod i kassan i rutan avsedd för rabattkoder.
    Vänligen notera att du inte kan kombinera olika rabattkoder och att de flesta rabattkoder inte går att kombinera med andra rabatter eller redan nedsatta varor.

  • GARANTI & REPARATION

    Uhip ansvarar för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om det visar sig efter viss tid. Ett fel som beror på vanvård, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan Uhip inte hållas ansvarig för.

    Fel som visar sig inom sex månader efter det att varan levererades förutsätts ha funnits vid leveransen om inte annat visas. Om felet visar sig först senare måste konsumenten kunna bevisa att felet funnits redan vid leveransen, det vill säga att det är ett så kallat ursprungligt fel.

    Om det visar sig vara ett ursprungligt fel kan du ha rätt att:
    ●    få varan lagad
    ●    få en ny, felfri vara
    ●    få avdrag på priset

    Reklamera ett använt plagg
    Registrera ditt ärende här. Du svarar på några frågor och laddar upp en bild, det tar bara någon minut. Om du gjorde köpet i vår webbshop så ha gärna ditt ordernummer till hands, annars går det bra att lämna fältet för ordernummer blankt och registrera ett ärende ändå.

    När vi fått in ditt ärende återkommer vi till dig så snart vi kan. Normalt inom 3-5 arbetsdagar. 
    Under högsäsong, kampanjer och semestertider kan handläggningstiden för reklamationer ta längre tid.

    Reklamera ett nytt oanvänt plagg eller transportskadat plagg
    Har du fått ett plagg som är defekt eller transportskadat vid leverans? Kontakta oss på support@uhipwear.com så hjälper vi dig.
     

  • KONTAKTA OSS

    Frågor om produkter och modellval: support@uhipwear.com

    Frågor om din leverans: support@uhipwear.com

    Synpunkt eller reklamation avseende en produkt: claim@uhipwear.com

    Övriga frågor (om din order, returer, betalning, m.m.): support@uhipwear.com

    Är du återförsäljare och vill komma i kontakt med vår försäljningsavdelning?
    retail@uhip.se

     

    Välkommen att kontakta oss!